onsdag den 6. august 2014

Ankomst

Sidst jeg var ude og rejse skrev jeg en rejseblog og det var rigtig smart for mig selv at have senere, og så håber jeg at der var nogen, der syntes det var hyggeligt at læse - så det gør jeg igen!

Jeg er taget til New York på et semesters udvekslingsophold først og fremmest for at være sammen med min kæreste Pedro og give vores forhold en ægte chance, men også fordi jeg har fået muligheden for at gå på et rigtig godt universitet, Columbia University, og forhåbentlig blive meget klogere inden jeg kommer hjem.
Det har bestemt ikke været en hel nem proces at få arrangeret det her udvekslingsophold, men nu er jeg her, og jeg er sikker på, at det bliver det hele værd.
Jeg ankom i går, mandag den 4. august om aftenen. Efter en tårevædet afsked i lufthavnen sad jeg og ventede på et forsinket fly i 5 timers tid. Ventetiden var dog det hele værd, da jeg fik plads på business class og endda på en række uden nogen andre, så det var en meget behagelig tur. Det var den eneste tomme række, så måske fik jeg den fordi jeg tjekkede ind så tidligt? Hvem ved - det var i hvert fald dejligt!

Jeg bor hos Pedro i en lejlighed, hvor også hans bror, hans onkel og en roomate bor. Det er en meget anderledes boligkultur end derhjemme, hvor jeg bor i et kollektiv med 3 søde piger, som jeg snakker og er sammen med. Vi bruger (de store) fællesarealer meget mere end her, hvor hver bliver på sit værelse og nærmest aldrig benytter stuen eller køkkenet (det er vel USA - ingen laver mad selv.....) Men det skal jeg nok få lavet om på.
Pedros værelse er dog omkring 20 kvm, så der er masser af plads. Jeg har fået pakket ud og tanken om, at det nu er her, jeg bor, bliver mere og mere virkelig.

Da jeg stod ved paskontrollen i JFK lufthavnen kørte CNN i baggrunden og annoncerede, at en amerikaner, der måske er smittet af ebola er indlagt på et hospital i New York. Alle os danskere fra flyet stod i kø efter hinanden, og jeg kunne høre den bekymrede småsnakken gå gennem køen. Da jeg i går var oppe på universitetet for at få styr på nogle småting gik vi forbi en af Columbia stambarerne, hvor der hang et stort skilt i vinduet "EBOLA IS COMING! TIME TO DRINK! no escape" - det er jo også en måde at se det på..

Senere i dag tager Pedro, hans lillebror Francisco og jeg til San Francisco for at fejre deres kusines bryllup på søndag. Hun skal giftes med en jødisk kvinde, hvilket er lidt kontroversielt i en katolsk familie som deres, så jeg glæder mig meget til at opleve det, og ikke mindst vise min støtte til det smukke brudepar (aldrig har det ord været bedre brugt end ved et lesbisk bryllup!)
De har planlagt en masse ting før brylluppet for de gæster, der kommer rejsende, så det skal nok blive sjovt.
Bagefter skal vi efter planen en tur til Yosemite, hvis der ikke er skovbrand, og så tager vi videre til LA og besøger nogle af Pedros gamle venner.
Det vil jeg fortælle meget mere om, når jeg er tilbage her i New York.

Jeg har opsagt mit danske abonnement, så hvis I skal have fat på mig hurtigere end via email eller facebook skal I ringe til +1 347 619 4405

1 kommentar:

  1. Jeg må endnu en gang refere til Hitchhikers Guide to the Galaxy - DON'T PANIC! :)
    Du har dig hermed en fast læser :) Besos!

    SvarSlet